linneaocarro

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Linnea & Carro - 12 juni 2011 11:27

Heej!

Sorry för dålig uppdatering men ja ni vet varför ;)

Kan ta igenom veckan:


Måndag:

Studiedag. Det var hästens dag på ridskolan så jag hjälpte till lite och ledde lite på ponnyridningen ;) Finns nog inte så mycket mer att skriva...


Tisdag:

Skola, eller vi slutade innan lunch :D Jag åkte till stallet vid tre typ och så såg jag att jag hade fått Café :( Men Emma hade fått Erasmus och ville byta! Jag hade aldrig ridit Erasmus och ville prova så sa ja (:

Han var faktiskt ganska bra, helt klart en  häst jag kan rida igen! :D

Vi red typ hela lektionen utan stigbyglar och som tur var var han väldigt skön <3

Han var bara lite seg typ :P


Onsdag:

Vanlig skoldag eller på slutet var det niornas kabaré, den var skitrolig !

Men sen när vi skulle åka hem så blev det massa fulla bussar så jag fick vänta en timme typ & dessutom betala med mobilen för vår lärare hade åkt utan oss!

Men efter skolan följde jag med Cornelia till rakstastallet :) Jag fick ta in Lillen (Vickans häst) och så klappade jag Charlene lite :) Hon är jättevacker!

Sen fotade jag när Cornelia, Carro, Vickan & Ida red :)

Dom här hästarna finns i rakstastallet: Lillen, Desibelle (stavning), Kirkan, Charlene, Bentley och Petti.

Ida har Mirran också men hon står på Prinsvillan. Fotade över 550 bilder med Cornelias kamera men hon har inte laddat upp dom på fb än!


Torsdag:

Vanlig skoldag men följde med hem till Carro efter skolan. Hon bor jättefint! Vi fotade mycket med hennes webbkamera på The Lol Cam & så lite annat :)

Sen skjutsa hennes mamma mig till skolan, min cykel var där men när dom hade åkt kom jag på att jag hade glömt min mobil i deras bil! Så fick cykla till Prinsvillan (Carro skulle rida Mirran) och hämta mobilen :P Sen cykla jag till pizzerian och åt där med min familj och grannarna :P


Fredag:

Operation Dagsverke. Jag skulle baka bulalr och sälja i stallet. Carro ville hjälpa mig att baka och vi började baka klockan 2 och blev klara prick 5 när Carros mamma hämta oss för att skjutsa oss till stallet. Jag fick ihop totalt 288 kr :D

Dom skulle välja hästar och det var hoppning! jag skulle fota :)

Carro fick Elof, Vanessa fick Erasmus & Fanny fick Allan :)

Alla tre blev nöjda ;) Kan lägga upp lite bilder!

Fanny hoppar Allan!


Emelie hoppar Nutina, var tvungen att ta denna bild, den är fett bra ju!


Vanessa hoppar Erasmus :D


Carro hoppar Elof! :D


Lisa hoppar Elektro <3


Bästa bilden jag fota men fick inte med Emmas huve :( Iaf, Emma hoppar Candino ;)


Efter ridningen bestämde Carro, Vanessa och jag att vi skulle ta med våra hundar till Hundängen! Det kan ni läsa om på lördag :)


Lördag:

Jag satte klockan på tio men vakna halv tio ;) Klockan tolv skulle Carro hämta mig och Zingo och då skulle jag ha haft en matsäck klar.

Jag gjorde köttbullsmackor och så tog jag lite hundgodis och dricka :)

Tog med mig bullar också, Vanessa ville köpa men tog med mig bullar bara för att äta liksom :P

När vi kom till Hundängen var containern redan öppen & en tjej frågade varför vi inte hade varit med på agilitytävlingen :o Vi ba: "Öhm.. våra hundar är inte tillräckligt bra" x) Hon sa att det bara var kul att ätlva så det spelade ingen roll :P

Men vi hoppade med hundarna ända till typ halv tre, då ville vi hem & pappa hämtade oss. Vi lämnade av Carro hos henne men Vanessa skulle hem till oss ;) Vi hoppade lite studsmatta osv och så cyklade vi ner till havet också :) HElt plötsligt blev klockan mycket så hon fick sova hos oss :P

Bus fick också sova hos oss och Piga höglöper just nu så han hoppade på henne och juckade och hon brydde sig inte! Dock är hon ju en border collie och han är en chihuahua  så det gick inte så bra :P


Söndag:

Vi satte klockan på halv åtta öfr vi skulle till stallet och fota på Dressyr KM men vi typ försov oss till halv tio .. :P

Vi orkade inte skynda oss utan vi gjorde fattiga riddare, sen gick vi ut och hoppa människohoppning och hoppa på studsmattan och nu sitter vi här och bloggar ;)

Snart ska vi åka till stallet och fota lite, mest när Vendela tävlar, hon fick TRIXIE HAHAH :P

Äsch har bloggat så det räcker just nu så byebyebyebyebyebye!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Ägarna till den här bloggen heter Carro (13 år) & Linnéa (13 år). Vi älskar hästar båda två (Linnéa rider på ridskola & Carro också men hon har också en medryttarhäst. Vi går i samma klass och på denna bloggen kan ni läsa om olika saker :P

Omröstning

Vad tycker du om våran header?
 Jättefin!
 Skitful..
 Onödig typ xd
 Venne ^^
 Den är okej (:
 BÄST! Jag följer den genom Bloglovin/Blogkeen! :D

Kategorier

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards